torsdag 4 juni 2009

Tell Him To Come Overrrr


Det finns ingen artist som har gjort mig mer besviken än Dj Shadow. Det grundar sig i att jag verkligen älskar all musik som han har släppt ifrån sig, med ett litet undantag. Ett snedsteg som resulterade med hans usla skiva The Outsider från 2006.
I samband med all kritik The Outsider fick så gjorde Shadow detta uttalande i en kommersiell musiktidning:

"Repeat Endtroducing over and over again? That was never, ever in the game plan. Fuck that. So I think it's time for certain fans to decide if they are fans of the album, or the artist."

Visst, Endtroducing är hans mästerverk. Det absolut bästa. Kanske till och med historiens bästa skiva? Hur som helst, han får det att låta som hans old school fans enbart accepterar Endtroducing. Så är det ju inte. ALLT förutom The Outsider är bra.

Visst är det här långt ifrån en nyhet och heller inte särskilt intressant. Om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte särskilt mycket om det längre. Tanken slog mig bara när jag kom över den här: DJ Shadow - 4-Track Era Collection.

Med en enkel sökning så finns den där helt gratis och helt olagligt.

1 kommentar:

michael sa...

o numera säljer han sig till tvspelet DJ Hero....