måndag 27 april 2009

Det blir ofta fler än en..


Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här bloggen så jag passar bara på att tipsa om en skiva. Jag har inte letat upp något än så nu ska jag söka igenom lite och se vad jag har. Ska försöka hitta något som ni förmodligen har missat men bör upptäcka...

...kan inte välja en så det blir TVÅ skivor!
Till och börja med så presenterar jag Gumbo, sommaren 1993 släpptes fullängdaren "Droppin' Soulful H2O on the Fiber" och det blev deras enda skiva tyvärr. För er som gillar Arrested Development, Digable Planets, Pharcyde etc. rekommenderar jag den här skivan varmt. Den betyder väldigt mycket för mig rent nostalgiskt.

Ladda ner här. Password: hiphopsoul

Tack till http://rap-4-real.blogspot.com/ som jag plockade länken ifrån.

Skiva nummer två är ifrån min gamla superhjälte SUNSPOT JONZ från Mystik Journeymen vilket mer eller mindre var skaparna av Living Legends. På den tiden jag beundrade Sunspot som mest så var det mycket för uttryck som "Unsigned and Hella Broke" och "Independent as Fuck". Det var liksom så det skulle vara då.
Skivan jag bjuder på nu är ifrån en mognare Sunspot Jonz som dock fortfarande släpper sina skivor på eget bolag så därav fortfarande "independent, unsigned... Men kanske inte hella broke. Däremot hella dope. Det är senaste skivan som jag pratar om, den går under namnet "Never Surrender" och är riktigt behaglig att lyssna på. Egentligen har jag jättemycket att säga om just Living Legends, både ris och ros men jag spar det till senare.

Tanka "Never Surrender" här.

Inga kommentarer: